نقاشی ساختمان با نازل ترین قیمت چهت اطلاعات بیشتر با شماره ی : 09354050910 تماس حاصل فرمایید و اعلام کنید که از طرف سایت زنگ زده اید

تومان

نقاشی ساختمان با نازل ترین قیمت چهت اطلاعات بیشتر با شماره ی : 09354050910 تماس حاصل فرمایید و اعلام کنید که از طرف سایت زنگ زده اید

تومان


نوشته شده توسط : علی
سلام به علت درخواست دوستان در این پست سعی کردم مطالبی رو از شب زفاف( پایان باکرگی) شبی که اولین رابطه جنسی بین زوجین صورت میگیره و شاید خاطره انگیزترین شب برا زوجین هستش بیان میکنم امیدوارم که دوستان استفاده لازم رو ببرن ترس زنان از اولین رابطه جنسی با همسر خود شب عروسی: شبی که پس از سپری شدن آن تا پایان عمر از آن یاد خواهیم کرد. شبی شاد ، شبی زیبا و البته پر از سترس اگه قصد دارید این استرس رو کاهش بدین بهتره که فکر رابطه جنسی رو در این شب از ذهنتون بیرون کنین اولین رابطه جنسی مهمترین رابطه جنسی شما خواهد بود. دختران در اولین رابطه می ترسند چون که در اولین رابطه پرده بکارت آنها از بین خواهد رفت . آیا حتما باید در شب عروسی اولین رابطه جنسی رو انجام بدیم؟ جوابش منفی هستش و پیشنهاد من به شما محدود کردن رابطه خود به یک معاشقه کامل و پر از احساس و لذت برای هر دو طرف هستش بدون دخول. بعضیا تصور میکنن که پارگی پرده همراه با خون ریزی شدید، درد و سوزش هستش به همین دلیل ترس اونا بیش تر میشه باید بگم که این چنین نیست و این تصور نادرست هستش مقدار خونی که هنگام پارگی پرده بکارت خارج میشود شاید یک یا دو قطره باشه و در بعضی افرادم کمتر . سوزش و درد وجود داره ولی نه به اون حدی که برخی تو ذهنشون تصور میکنن پس نباید ترس به دلشون راه بدن و جای نگرانی نیست. نکات مهم بعد از شب عروسی و آغاز زندگی مشترک: شب عروسی هر چند که شب مهم و شب شادی هستش اما زود سپری میشه و پس از این شب بک افت روحی به دو طرف اعمال میشه و بیشترش برا زنان هستش چون که عروس خانم تموم وابستگی های خودش رو رها کنه و برا اون یه افت روحی محصوب میشه و این یه امر طبیعی هستش و در این باره وظیفه آقا داماد بشتر میشه و بهتره که تو این چن روز نذاره عروس خانم تنها بمونه و به اون دلداری بده رسم و رسومات اشتباه برخی اقوام ایرانی: برخی از خانواده ها در شب حجله در اتاق عروس و داماد منتظر میمونن تا عروس از باکرگی در بیاد و زمانیم که این اتفاق بیفته رقص و پای کوبی آغاز میشه . شما خودتون رو جای اون عروس خانم بذارید وقتی که از اتاق خارج بشه از بچه گرفته تا بزرگتر ها همه به اون نگاه میکنن و به نظرتون این خجالت آور نیست؟ متاسفانه برخی از آدات کهن همچنان انجام میشه که به نظرم باید یه فکر اساسی در این زمینه انجام بشه کلام آخر: این ترس و اظطراب از اولین رابطه جنسی یه امر عادی و طبیعی هستش و به خاطر داشته باشید که هر زمان همسرتون ازتون خواست رابطه رو قطع کنید این کار رو انجام بدین و از انجام رابطه جنسی خشن پرهیز کنید . افسردگی موقتی پس از ازدواجم یه امر طبیعی هستش. صبر و شکیبایی تو این دوران خیلی اهمیت داره پس هیچ وقت همسرتون رو تنها نذارید و با همسرتون مهربون باشین و در آخر سعی کنید خاطرات خوبی از این شب داشته باشین موفق باشین ارگاسم

:: بازدید از این مطلب : 1394
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 26 خرداد 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی

یکی دوبار عقب یا جلو افتادن عادت ماهیانه یا ابتلا به عفونت های قارچی، بیشتر اوقات مساله مهمی نیست و خیلی وقت ها گذشت زمان یا درمانی ساده مشکل را حل خواهد کرد اما برخی نشانه های زنانه پیچیده ترند، مانند خونریزی مهبلی که همیشه بعد از برقراری رابطه زناشویی رخ می دهد یا توده یا زخم غیرمعمول در دستگاه تناسلی...

این ۶ نشانه را جدی بگیرید

اگرچه بیشتر علایمی که در ادامه با آنها آشنا خواهیم شد، نشانه ای از یک بیماری جدی نیستند اما برخی از همین علایم ممکن است نیازمند درمان و پیگیری مداوم باشند. وحشت نکنید، اما شناختن این علایم به شما کمک می کند بدانید در چه مواردی باید به پزشک مراجعه کنید:

 

۱. درد لگنی

درد هنگام تخمک گذاری پس از تخمک گذاری برطرف می شود اما اگر درد لگن ادامه پیدا کرده و با درمان های ساده خانگی تسکین نمی یابد، باید به پزشک مراجعه کنید.

خیلی وقت ها بررسی علایمی مانند درد لگنی، لکه بینی، خارش یا سایر علایم تناسلی، نشان می دهد مشکلی جدی در کار نیست اما گاهی نیز همین علایم ساده می توانند نشانه ای از یک بیماری محتاج پیگیری و درمان باشند. این مطلب نگاهی می اندازد به شکایات شایع جنسی در خانم ها.

فرآیندی طبیعی مانند تخمک گذاری هم ممکن است باعث درد شود. برخی زنان در میانه چرخه ماهانه شان هنگام تخمک گذاری دردی حاد یا مبهم در یک طرف بخش پایینی شکم احساس می کنند. این درد ممکن است هر ماه در یک طرف شکم احساس شود. بنابراین اگر در میانه چرخه ماهانه درد لگنی ای دارید که ۳ ۲ روزی طول می کشد و خود به خود برطرف می شود، به احتمال زیاد دچار درد هنگام تخمک گذاری هستید. ترشح غیرطبیعی مهبلی نیز ممکن است نشانه ای از یک بیماری آمیزشی باشد اما در بیشتر موارد ناشی از عفونتی است که به سادگی درمان خواهدشد.

پزشک در خانمی که دچار درد لگنی مزمن است، امکان وجود تومورهای خوش خیم رحمی یا فیبروییدها و آندومتریوز (وجود بافت نابجای رحمی در مکان های دیگر لگن) را بررسی خواهد کرد.

همچنین بیمار از نظر ابتلا به «بیماری التهابی لگن» نیز بررسی خواهد شد که معمولا با نشانه های سه گانه درد لگنی، ترشح مهبلی و تب بروز می کند.

گاهی درد شدید لگنی یا شکمی به سرعت رخ می دهد و این نشانه ای است که باید به پزشک مراجعه کرد. پارگی یا خونریزی کیست تخمدانی می تواند چنین دردی ایجاد کند.

اگر درد شدید لگنی ناگهانی باشد، ممکن است پیچ خوردگی تخمدان رخ داده باشد که باعث قطع رسیدن خون به تخمدان می شود. برخی خانم های مبتلا به این عارضه دچار حالت تهوع یا استفراغ می شوند. به علاوه، درد شکم و خونریزی مهبلی ممکن است نشانه ای از «بارداری نابه جا» باشد یعنی تخمک بارورشده، بیرون از رحم کاشته شده است.

خوشبختانه بیشتر ناراحتی های لگنی به سرطان تخمدان مربوط نیستند، اما زنان باید بدانند که این سرطان ممکن است با نشانه های گوناگون بروز کند. اگر چند هفته ای است که آروغ می زنید، احساس فشار در لگن دارید، دچار تکرر ادرار شده اید و هر روز این علایم تکرار می شوند، باید از لحاظ ابتلا به سرطان تخمدان بررسی شوید.

 

۲. خونریزی نامنظم

هنگام مصرف قرص های ضدبارداری، ممکن است لکه بینی رخ دهد که جدی نیست؛ با این حال می توانید در مورد قرصی که مصرف می کنید، با پزشک مشورت کنید. اما اگر هیچ قرص ضدبارداری ای مصرف نمی کنید و خونریزی نامنظمی دارید که بیش از یکی دو ماه طول کشیده است، حتما باید برای معاینه به پزشک مراجعه کنید هرچند ممکن است در بیشتر موارد مساله مهمی نباشد.

خونریزی نامنظم ممکن است به اشکال گوناگون رخ دهد؛ عادت ماهیانه که طولانی تر از حد معمول شده است، خونریزی در میانه چرخه ماهیانه، ۲ بار خونریزی در یک ماه، خونریزی پس از برقراری رابطه زناشویی و سایر الگوهای غیرمعمول دیگر.

خونریزی غیرطبیعی ممکن است علل متعددی داشته باشد که وخیم نیستند، از جمله رسیدن به دوره پیش از یائسگی، فیبروییدها یا پولیپ های رحمی. مشکلات تیرویید هم ممکن است بر چرخه قاعدگی تاثیر بگذارند.

در مادران شیرده و زنان در دوران یائسگی، خشکی مهبل همراه مالش ممکن است باعث لکه بینی پس از رابطه زناشویی شود.

خونریزی پس از هر بار رابطه زناشویی هم ممکن است نشانه این باشد که گردن یا دهانه رحم راحت تحریک می شود. در بیشتر موارد علت این تحریک ، عفونت دهانه رحم است چون اگر دهانه رحم سالم باشد، خونریزی رخ نمی دهد. عفونت های آمیزشی مانند سوزاک یا کلامیدیا نیز ممکن است باعث بروز ضایعه در گردن رحم شوند که به خونریزی پس از رابطه زناشویی می انجامد.

اگر یائسه شده اید، باید به خصوص مراقب خونریزی مهبلی باشید چراکه این خونریزی ممکن است نشانه سرطان رحم باشد. در این صورت باید فورا به پزشک مراجعه کنید.

امکان درمان سرطان رحم نسبت به سرطان تخمدان، بیشتر است. زیرا در مرحله ابتدایی، شناسایی می شود و نشانه های هشداردهنده ای مثل خونریزی در دوران یائسگی دارد.

علاوه بر خونریزی در دوران یائسگی، هر خونریزی مهبلی پیش از بلوغ یا هنگام بارداری هم باید به وسیله پزشک بررسی شود.

 

۳. ترشح غیرطبیعی مهبلی

چه وقت می توان گفت ترشح مهبلی غیرطبیعی است؟ در پاسخ باید گفت هنگامی ترشح غیرطبیعی است که زن آن را غیرطبیعی بداند. نشانه های غیرطبیعی بودن ترشح، بوی تند، زیاد بودن نامعمول مقدار آن، خارش، سوزش یا تحریک شدن، رنگ نامعمول یا وجود خون در ترشح است.

در بیشتر موارد، علل ساده ای باعث ترشح غیرطبیعی می شوند؛ هر نوع عفونتی می تواند ترشح ایجاد کند، از جمله عفونت های قارچی، عفونت باکتریایی مهبل و عفونت با تریکوموناس (یک عامل عفونی تک سلولی).

از آنجا که بیماری های منتقل شونده از راه جنسی یا آمیزشی نیز می توانند ترشح غیرطبیعی ایجاد کنند، باید از نظر ابتلا به این بیماری ها هم به وسیله پزشک، بررسی شوید.

همچنین اگر دچار ترشح آبکی مداوم شده اید، حتما به پزشک اطلاع دهید زیرا این وضعیت ممکن است نشانه سرطان لوله رحم باشد که البته بیماری نادری است.

 

۴. خارش

خانم ها ممکن است بدون ترشح دچار خارش شوند. این عارضه بیشتر هنگامی رخ می دهد که از صابون های معطر یا فرآورده های مراقبت شخصی به خصوص ژل های لغزنده کننده معطر استفاده شود.

همه لوسیون ها و مایعات معطر ممکن است مقصر باشند. این مواد به خصوص در افرادی که پوست حساس دارند، می توانند باعث خارش و تحریک زیادی شوند. گرچه خارش تناسلی معمولا مشکلی وخیم نیست، اما اگر آزاردهنده است، موضوع را با پزشک در میان بگذارید. ممکن است راه حل ساده ای برای آن وجود داشته باشد.

یک عارضه پوستی به نام «لیکن اسکلروز» هم وجود دارد که باعث خارش و بروز دانه های کوچک سفیدرنگ روی اندام تناسلی خارجی می شود. این دانه ها بزرگ تر می شوند و به صورت لکه هایی پوستی درمی آیند که نازک و چروکیده می شوند. «لیکن اسکلروز» که بیشتر زنان مسن تر را مبتلا می کند، بیماری چندان شایعی نیست. این بیماری به درمان پزشکی نیاز دارد و اگر درمان نشده بماند، لکه های پوستی جوشگاه ایجاد می کند و به مشکلاتی در ادرار و برقراری رابطه زناشویی می انجامد. همچنین احتمال اندکی وجود دارد که در محل این لکه ها سرطان پوست رخ دهد.

به جز لیکن اسکلروز، هر ضایعه پوستی خارش داری روی اندام تناسلی خارجی یا مهبل ممکن است به نمونه برداری نیاز داشته باشد تا احتمال وجود سرطان رد شود.

 

۵. خشکی مهبلی

خشکی مهبلی در خانم های شیرده و در دوره یائسگی، ممکن است به لکه بینی پس از رابطه زناشویی بینجامد. هنگامی که تخمک گذاری خانم های شیرده دوباره شروع می شود، خشکی برطرف خواهدشد. البته تحلیل رفتگی مهبل مساله مهمی به خصوص در دوران یائسگی است. از آنجا که زنان سالمند هورمون استروژن کمتری دارند، بافت های مهبلی شان نازک می شود یا به اصطلاح تحلیل می رود و خشک و تحریک پذیر می شود. در این موارد پزشک با تجویز داروهایی می تواند این عارضه را درمان کند.

خشکی مهبلی نه تنها باعث بروز درد هنگام برقراری رابطه زناشویی می شود، بلکه نازک شدن پوشش مهبل باعث مستعد عفونت شدن، خواهد شد. نباید از درمیان گذاشتن این مشکل با پزشک احساس خجالت کنید. تجویز کرم ها یا شیاف های استروژن دار که به صورت موضعی استفاده می شوند، باعث تسکین شما خواهد شد.

۶. زخم ها یا توده ها

برخی خانم ها دچار کیست های سباسه یا آویزه های پوستی در ناحیه کشاله ران می شوند یا خانم های باردار ممکن است وریدهای واریسی در این ناحیه پیدا کنند که هنگام ایستادن، مانند توده ای در ناحیه تناسلی خارجی احساس می شود. اما برخی توده ها و زخم ها ممکن است نشانه مشکلی جدی باشند و برای احتیاط پزشک باید آنها را معاینه کند.

زخم های ناحیه تناسلی ممکن است نشانه تبخال تناسلی یا سرطان باشند. علایم سرطان اندام تناسلی خارجی به صورت توده های نامعمول، برآمدگی های زگیل مانند یا زخم های مسطح قرمزرنگ بروز می کند که بهبود نمی یابند. گاهی این زخم های مسطح فلسی شکل می شوند یا تغییررنگ می دهند. همچنین ملانوم، یک نوع سرطان پوست، ممکن است در اندام تناسلی خارجی رخ دهد. علایم این بیماری به صورت خال های آبی مایل به سیاه یا قهوه ای برآمده در ناحیه تناسلی از جمله در دهانه مهبل است. بیماران بیشتر از دچار شدن به ملانوم در این ناحیه غافلگیر می شوند زیرا به اشتباه تصور می کنند اگر ناحیه ای از پوست در معرض آفتاب نباشد، ملانوم هم در آن ایجاد نمی شود.



:: موضوعات مرتبط: شکایت جنسی در خانم ها! , ,
:: بازدید از این مطلب : 687
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 خرداد 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی

علت تهوع در دوران حاملگی دقیقاً مشخص نیست ولی احتمالاً ناشی از تغییرات فیزیكی زیادی است كه در بدن زن حامله رخ می دهد.

 

علت بیماری صبحگاهی

علت تهوع در دوران حاملگی دقیقاً مشخص نیست ولی احتمالاً ناشی از تغییرات فیزیكی زیادی است كه در بدن زن حامله رخ می دهد. بعضی از احتمالات عبارتند از:

تقریباً سه چهارمزنان حامله در سه ماهه اول حاملگی خود از تهوع (و بعضی اوقات استفراغ) رنج می برند. این وضیعت كه بیماری صبحگاهی یا ویار خوانده می شود در بعضی از زنان صبح ها بدتر بوده و با گذشت روز بهتر می شود. ولی بیماری صبحگاهی در هر زمانی از روز می تواند بروز كند. تهوع معمولاً در حدود هفته ششم شروع می شود ولی می تواند زودتر و در هفته چهارم نیز شروع شود. تهوع معمولاً در طول ماه بعد شدیدتر می شود. حدود نیمی از زنان مبتلا به بیماری صبحگاهی در حدود هفته 14 كاملاً بهبود می یابند. در باقی موارد، این مشكل در اكثر زنان یك ماه دیگر یا كمی بیشتر نیز طول می كشد، هر چند ممكن است در ادامه حاملگی دوباره بروز كرده و تا آخر حاملگی ادامه یابد.

افزایش سریع هورمون hCG در اوایل حاملگی. مشخص نیست كه این هورمون چگونه باعث بروز تهوع می شود ولی زمانبندی افزایش آن با وضعیت تهوع جور در می آید. درست در زمانی كه میزان این هورمون در بدن به بالاترین مقدار خود می رسد تهوع نیز به حداكثر می رسد. تصور بر این است كه استروژن نیز ممكن است در این زمینه نقش داشته باشد.

افزایش حس بویایی و حساسیت به بو. این وضعیت نسبتاً شایع بوده و مكن است از عوارض افزایش سریع میزان استروژن در بدن باشد.

حساسیت دستگاه گوارش. دستگاه گوارش بعضی زنان به تغییرات در اوایل حاملگی حساس تر است. حتی در یك مطالعه، رابطه ای میان هلیكوباكتر پیلوری (باكتری كه سبب زخم معده می شود) و تهوع شدید در زمان حاملگی دیده شده است، هر چند علت این رابطه مشخص نیست.

ممكن است شنیده باشید كه بیماری صبحگاهی ناشی از كمبود ویتامین B است. با اینكه به نظر می رسد مصرف ویتامین Bتكمیلی بصورت قرص در بسیاری از زنان حامله به كاهش تهوع كمك می كند، ولی این بدان معنا نیست كه آنها كمبود ویتامینB دارند. در واقع، حداقل در یك مطالعه نشان داده شده است كه هیچ تفاوت معناداری از نظر سطح ویتامین B6 میان زنان دچار بیماری صبحگاهی و دیگر زنان حامله وجود ندارد. علت تأثیر ویتامین B6 بر كاهش تهوع مشخص نیست. شواهدی نیز دال بر این مطلب وجود دارد كه مصرف مولتی ویتامین در زمان لقاح تخمك و اسپرم و اوایل حاملگی به جلوگیری از بیماری صبحگاهی شدید كمك می كند كه البته علت این مسئله نیز مشخص نیست.

بعضی محققین این نظریه را مطرح كرده اند كه بعضی زنان از نظر روانی بیشتر مستعد تهوع و استفراغ در دوران حاملگی هستند و این مسئله یك پاسخ غیر طبیعی به استرس است. با این حال، شواهد محكمی دال بر تأیید این نظریه وجود ندارد. (البته تهوع و استفراغ دائمی خود می تواند عاملی برای استرس بیشتر باشد!)

آیا احتمال تهوع در بعضی زنان بیشتر است؟

احتمال تهوع و استفراغ در زمان حاملگی در شرایط زیر بیشتر است:

حاملگی دو قلو یا چند قلو. علت آن ممكن است مقادیر بالاتر hCG یا هورمون های دیگر در بدن باشد. احتمال شدیدتر بودن تهوع و استفراغ نیز در این صورت وجود دارد. البته این مسئله قطعی نیست و بعضی زنان كه حاملگی دوقلو یا چند قلو دارند اصلاً تهوع ندارند.

وجود تهوع و استفراغ در حاملگی های قبلی

وجود سابقه تهوع و استفراغ بعنوان عارضه مصرف قرص های ضد بارداری. علت این مسئله ممكن است پاسخ بدن به افزایش سطح استروژن باشد.

سابقه استعداد به بیماری حركت (motion sickness)

استعداد ژنتیكی تهوع حاملگی. در صورتیكه مادر یا خواهرتان بیماری صبحگاهی شدید داشته اند احتمال ابتلای شما بیشتر است.

آیا تهوع بر روی جنین تأثیر دارد؟

تهوع خفیف و استفراغ گهگاهی كه معمولاً در بیماری صبحگاهی وجود دارد تا زمانیكه مادر غذا را تحمل كند و مقادیر زیاد مایعات بنوشد تهدیدی برای سلامتی جنین نیست. از این گذشته، جنین در عمده زمان سه ماهه اول آنقدر كوچك است كه به كالری چندانی نیاز ندارد. اگر مادر نتواند یك رژیم غذایی متعادل داشته باشد بد نیست كه مولتی ویتامین مصرف كند. اگر آهن تهوع را بدتر می كند بهتر است از مولتی ویتامین هایی استفاده شود كه دوز آهن آنها كم بوده و یا آهن نداشته باشند.

عدم افزایش وزن مادر در سه ماهه اول معمولاً اشكالی ندارد البته تا زمانیكه ناشی از غذا نخوردن نباشد و مایعات به اندازه كافی مصرف شود. اشتهای مادر پس از گذشت این زمان بازگشته و وزنش افزایش خواهد یافت.

آیا نداشتن بیماری صبحگاهی به معنای افزایش احتمال سقط است؟

نه ضرورتاً. این واقعیت وجود دارد كه بعضی مطالعات نشان داده اند كه زنانی كه كودكانشان سقط می شود كمتر دچار تهوع می شوند. (عدم تكامل كافی جنین یا جفت سبب پایین بودن هورمون های حاملگی شده و در نتیجه تهوع در این زنان كمتر است.) ولی بسیاری از زنان هم وجود دارند كه حاملگی كاملاً طبیعی داشته و بعد از سه ماهه اول دیگر تهوع ندارند.

راه های كاهش تهوع بیماری صبحگاهی

همه روش هایی كه در زیر گفته می شود بر شواهد محكم استوار نیستند، ولی شایعترین توصیه هایی هستند كه معمولاً متخصصین زنان و ماماها به بیمارانشان می كنند.

از غذاها و بوهایی كه سبب تهوع می شوند پرهیز كنید. اگر تقریباً همه چیز باعث تهوع می شود اشكالی ندارد كه تنها چند غذای محدودی كه مشكلی ایجاد نمی كنند مصرف شود حتی اگر تمام مواد غذایی لازم برای بدن را تأمین نكند. یك راه دیگر هم مصرف غذاهای بیمزه و یا گرم نكردن غذا است تا بوی آن كمتر باشد.

سعی كنید همیشه مقداری شیرینی ساده مثل كلوچه كنار تخت خود داشته باشد. هنگامی كه از خواب بیدار می شوید یكی دو تا بخورید و قبل از بلند شدن از جایتان 20 تا 30 دقیقه دراز بكشید. داشتن این شیرینی ها كنار تخت ممكن است در صورتیكه كه نصف شب با حالت تهوع از خواب بیدار شوید هم كمك كننده باشد.

وعده های غذاییتان را كوچك و متعدد كنید تا معده تان هیچوقت خالی نباشد. بعضی زنان معتقدند كه كربوهیدرات ها در هنگام تهوع بهترین خوراكی هستند ولی یك مطالعه كوچك نشان داده است كه غذاهای دارای پروتئین بالا احتمالاً اثر بهتری دارند.

از غذاهای چرب پرهیز كنید زیرا هضم آنها بویژه در حاملگی كه تخلیه معده به زمان بیشتری نیاز دارد بیشتر طول می كشد. همچنین از غذاهای سنگین و چرب، تند، اسیدی و سوخاری شده نیز كه می توانند باعث تحریك معده و دستگاه گوارش شوند پرهیز كنید.

سعی كنید مایعات را بین وعده های غذایی مصرف كنید. همچنین سعی كنید یكباره حجم زیادی مایع مصرف نكنید زیرا معده به این ترتیب پر شده و اشتهایتان برای خوردن غذا كم می شود. یك روش خوب این است كه یك نوشیدنی را در طول روز جرعه جرعه بنوشید. اگر زیاد استفراغ می كنید از یك نوشیدنی ورزشی حاوی گلوكز، نمك و پتاسیم استفاده كنید تا الكترولیت های (املاح)  از دست رفته جبران شوند.

سعی كنید به اندازه كافی استراحت كنید و اگر می توانید در طول روز چرتی بزنید. تماشای تلویزیون و یا رفتن به منزل یكی از دوستان یا بستگان راه خوبی برای مقابله با استرس بوده و حواس شما را از تهوعتان پرت می كند.

سعی كنید ویتامین هایی را كه برایتان تجویز شده را همراه با غذا یا درست قبل از خواب بخورید. اگر آهن موجود در قرص های مولتی ویتامین تهوع شما را زیاد می كند از پزشكتان بخواهید كه داروی شما را عوض كند.

از پزشك معالجتان در مورد ویتامین B6 بپرسید. علت بهتر شدن تهوع بر اثر مصرف ویتامین B6 دقیقاً مشخص نیست ولی مطالعات نشان می دهند كه مصرف این ویتامین در بعضی زنان مؤثر بوده و در صورتیكه با دوز صحیح مصرف شود هیچ خطری ندارد. دوز معمول ویتامین B6 برای درمان بیماری صبحگاهی بین 10 تا 25 میلی گرم، سه بار در روز است ولی بهتر است قبل از مصرف با پزشك خود مشورت كنید.

اگر هیچیك از راه های فوق مؤثر نبود از پزشكتان بخواهید برایتان داروی ضد تهوع تجویز كند. توجه داشته باشید كه مصرف هر گونه دارو در زمان حاملگی حتماً باید با نظر پزشك صورت گیرد بنابراین از مصرف خوسرانه دارو خودداری كنید.

استفراغ بیش از حد در زمان حاملگی

اگر خانم حامله نتواند هیچ چیزی (حتی مایعات) را در معده برای 24 ساعت نگه دارد ممكن است به "استفراغ بیش از حد در زمان حاملگی (Hyperemesis Gravidarum)" مبتلا شده باشد كه درمان آن چندان ساده نیست. این عارضه هر چه سریعتر تشخیص داده شده و درمان شود احتمال بهبودش بیشتر است.

در این موارد بلافاصله به بیمار مایعات وریدی (سرم) داده می شود تا آب از دست رفته بدن جبران شود. سپس برای كنترل الكترولیت های خون و اطمینان از عدم وجود بیماری های زمینه ای دیگر كه سبب تهوع و استفراغ می شوند آزمایشاتی انجام می شود. بسته به مورد، بیمار ممكن است چند روز بستری شود تا راحت بتوان وی را از راه وریدی تغذیه كرد.

بسیاری از زنان با گرفتن مایع وریدی و جبران مایعات از دست رفته حالشان بهتر شده و می توان تهوع و استفراغ را در آنها با داروهای ضد تهوع كنترل كرد. در بعضی موارد نادر، تهوع و استفراغ ادامه یافته و بیمار مجبور است هر چند وقت یك بار در بیمارستان یا منزل از سرم استفاده كند. این عارضه در صورت عدم درمان می تواند منجر به از دست رفتن مزمن آب بدن، كاهش وزن، سوء تغذیه و عوارض دیگر برای مادر و كودك شود.



:: موضوعات مرتبط: عوارض حاملگی-ویار یا بیماری صبحگاهی چیست؟ , ,
:: بازدید از این مطلب : 522
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 خرداد 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی

رابطه جنسی حین قاعدگی

آیا رابطه جنسی حین قاعدگی به سلامتی ما آسیب میزند؟

سالم بودن یا ناسالم بودن چیزی (از نظر بهداشتی) دقیقاً به معنی حرام یا حلال بودن آن (از لحاظ شرعی) نیست. به این ترتیب توجه داشته باشید که در اینجا به این سوال پاسخ نمی دهیم که رابطه جنسی هنگام قاعدگی حلال یا حرام است بلکه صرفاً اثرات آن بر سلامت انسان را بررسی میکنیم.

 

 

این موضوع را میتوان از چند نظر بررسی کرد:

آیا قاعدگی باعث افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های مسری عفونی میشود؟

خون محیط مناسبی برای حضور و رشد و انتقال عوامل بیماریزاست. بنابراین درصورت آلودگی یکی از طرفین به یک عامل عفونی میکروبی یا ویروسی (مثل سوزاک، سیفیلیس، کلامیدیا و عامل ایدز و ویروس تب خال) امکان انتقال این عامل به دیگری در زمان قاعدگی افزایش می یابد. علاوه بر این قاعدگی ممکن است یکی از عوامل بیرون ریختن تب خال‌های تناسلی در زنان باشد.

در یک مطالعه در دانشگاه میشیگان بر اساس مصاحبه‌های انجام شده نشان داده شد که احتمال ابتلا به عفونت‌های کلامیدیایی با رابطه جنسی حین قاعدگی ارتباط مستقیم دارد. در مطالعه ای دیگر رابطه جنسی هنگام قاعدگی با افزایش احتمال خطر عفونت و التهاب لگنی همراه نبوده است. در هرحال باید توجه داشت اگر به فرض طرفین رابطه آلوده به عفونت نباشند. رابطه جنسی به خودی خود منجر به مشکل خاصی از این نظر نمی شود.

رابطه جنسی چه تاثیری بر مدت زما و شدت خونریزی در دوران قاعدگی دارد؟

گاهی ممکن است بدلیل افزایش انقباضات رحمی ناشی از ارگاسم (و اثر هورمون اکسی توسین) بافت در حال ریزش داخلی رحم سریعتر ریزش کند و قاعدگی زودتر از زمان مورد انتظار پایان یابد. در یک مطالعه در دانشگاهی در آتن در زنان نزدیک به سن یائسگی، بررسی‌ها حاکی از افزایش همزمانی رابطه جنسی حین قاعدگی با افزایش میزان زمان و شدت خونریزی رحمی در زنان بود.

افزایش خونریزی از علائمی است که ممکن است افراد بدین خاطر تشویق به برداشتن رحم در دوران نزدیک به یائسگی شوند. بعبارت دیگر احتمال داده شد که افرادی که حین قاعدگی اقدام به نزدیکی نمیکنند کمتر تحت عمل هیسترکتومی یا برداشتن رحم قرار میگیرند.

در یک مطالعه دیگر بر روی ۴۹۸ زن نازا آندومتریوز با احتمال داشتن رابطه جنسی حین قاعدگی رابطه مستقیم داشت. نظر بر این است که هیجانات جنسی و ارگاسم بعنوان یک فعالیت حرکتی میتواند به کاهش دردهای رحمی حین قاعدگی نیز کمک کند و به اصطلاح اثر سودمندی داشته باشد.

آیا رابطه جنسی دهانی حین قاعدگی امکان پذیر است؟

برخلاف تصور احتمالی شما زوج‌های زیادی هنوز مایل هستند حتی حین قاعدگی (بطرز محدودی) به رابطه جنسی دهانی ادامه دهند. صرفنظر از مسائل بهداشتی در مورد احتمال انتقال عوامل بیماریزا که قبلا به آن اشاره شد ظاهراً علت خاصی ندارد که آنها را از این کار منع کرد.

آیا در زمان قاعدگی نیاز به استفاده از مواد ضدبارداری وجود دارد؟

با توجه به اینکه احتمال بارداری در زمان قاعدگی نزدیک به صفر است زوج‌ها میتوانند بدون نگرانی از بابت بارداری ناخواسته اقدام به رابطه جنسی کنند و از این لحاظ نیازی به ضدبارداری مناسب نیست.

آیا مردم بطور معمول هنگام قاعدگی اقدام به رابطه جنسی میکنند؟

بررسی‌ها نشان داده است که اقدام به رابطه جنسی حین قاعدگی چندان شایع نیست. احتمالاً پس زمینه‌های مذهبی، سنتی و فرهنگی مهمترین عوامل چنین ممانعتی بوده اند. برعکس مصرف الکل و ماریجوآنا، تشویق جفت به رابطه جنسی و افزایش میل جنسی حین قاعدگی از عوامل مهم منجر به رابطه جنسی حین قاعدگی بوده اند. نبود دانش و مهارتهای جنسی کافی برای ارضاء زوج بدون دخول ممکن است یکی از عوامل مهم بروز تنش‌های جنسی در یک رابطه عاطفی- جنسی نه چندان مستحکم در یک زوج و نتایج مربوط به آن (چون روابط جنسی غیررسمی با جفت دیگر) شود.



:: موضوعات مرتبط: رابطه جنسی حین قاعدگی , ,
:: بازدید از این مطلب : 507
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 خرداد 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی

آیا شما حس می کنید که ارگاسم قویتری می خواهید؟ آیا حس می کنید که ارگاسم شما دیر صورت می گیرد و تقریبا قبل از حس کردن آن از بین می رود؟ بگذارید در نظر بگیریم که شما براحتی ارگاسم می شوید ولی کافی نیست. یا در نظر بگیریم که شما برای رسیدن به مرحله ارگاسم تلاش زیادی باید انجام دهید و در نهایت هم ارگاسم شما خیلی کوتاه است.در هر دو حالت سیکل ارگاسمی جواب سوال شماست.

 

سیکل ارگاسمی دوره ای است که تحریک در شما اثر می کند و شما مدام شروع به جذب کردن تحریکات می کنید تا به ارگاسم برسید. در دقایق اولیه اولین کاری که باید انجام بدهید این است که تمرکز کنید که چه می کنید و چه می خواهید و تمرکز خود را از روی مرد خود بردارید. نگران نباشید وی خیالش هم نخواهد بود! عموما مردها در طول رابطه مدام در حال کلنجار رفتن با دو مساله هستند و فکرشان مشغول آن است . یکی خود را نگه دارند و دیگری اینکه بتوانند شما را ارگاسم نمایند!

پس قدم اول تمرکز به خودتان است. این کار را در اولین مرحله انجام دهید و در طول این مرحله خود را از نظر ذهنی تحریک کنید. سعی کنید این مساله قبل از شروع معاشقه صورت گیرد. برای اینکار بخود کمی زمان بدهید . زودتر از همسرتان از پای تلویزیون بلند شوید و برای خواب آماده شوید دوش آب گرم بگیرید.

بر روی تخت دراز بکشید .کمی خود را ماساژ دهید . و سعی کنید کمی روی تصاویر و لذتهای جنسی که برده اید و یا شما را تحریک میکند تمرکز ذهنی کنید و از خیال خود لذت ببرید. یادتان باشد  معاشقه بدون مقدمه و  معاشقه با مقدمه طولانی هر دو نابود کننده  معاشقه هستند! سعی کنید اتاق خوابتان را گرم نگه دارید و از چراغ خواب هایی به رنگ آبی و قرمز در آن استفاده کنید .

خیال خیال خیال .

چشمانتان را ببندید و از خیال لذت ببرید. سعی کنید از ممنوع ترین خواسته های ذهنی خود استفاده کنید و خود را تحریک کنید . . این لحظات مربوط به شماست بخاطر بسپارید برای ارگاسم شدن اول باید با بدن خود ارتباط برقرار کنید و بعد با بدن دیگری. سپس سعی کنید خود را با بدن خود هماهنگ کنید. همچنین تمرکز خود را بروی ۲ نقطه ختم سازید . یکی منطقه ای واقع در پایین ناف . و دیگری ستون فقرات. برای خود تصور کنید که از این دو قسمت انرژی شما ساطع می گردد. این ذهنیت و تمرکز باعث بیشتر شدن جریان خون و بالا تر رقتن دمای بدن می گردد که هر دو شما را برای ارگاسم بهتر آماده می سازد.

نفسهای خود را تنظیم کنید

در این مرحله سعی کنید که نفسهای خود را تنظیم کنید . چراکه با اینکار شما میزان بالاتری از اکسیژن را وارد خون خود می کنید و تقریبا همه چیز را برای ارگاسم آماده می کنید. در این زمان احتمالا همسر شما نیز در کنار شما قرار گرفته است و مرحله معاشقه وی نیز آغاز شده.

خود را آزاد کنید و از معاشقه لذت ببرید تا زمانیکه مرحله دخول شروع گردد. تا قبل از آن دیگر شما کار خاصی ندارید اما در زمان دخول شما باید بیشترین استفاده را ببرید .

سعی کنید در ابتدا سر آلت کلیتوریس و نقطه جی شما را لمس کند . بلافاصله شروع به دخول نکنید و از ماساژ آلت با واژن حتما استفاده نمایید. حتی خود شما می توانید آلت را در دست گرفته و به شیوه ای که دوست دارید واژن را مالش دهید. بعد از شروع سعی نمایید که خود یا شوهرتان شروع به ماساژ کلیتوریس با دست نمایید . سعی کنید از وضعیتی استفاده نمایید که سر آلت تناسلی با نقطه جی در داخل واژن در ارتباط باشد . این باعث رسیدن شما به ارگاسم خواهد شد.

حال اگر ارگاسم شدید می خواهید چه باید بکنید ؟

نفس عمیق بکشید . اکثر زنان نفس خود را حبس می کنند و یا سعی می کنند که سر و صدای زیادی در نیاورند ! خیلی از زنان هم بصورت خفه ضجه می زنند و پیش خود فکر هم می کنند که خیلی هم سر و صدا دارند ! گرمای شدید تولید شده در بدن ، گرفتگی ماهیچه ها ، ترشح هورمونها ، فشار شدید خون ، کنسل شدن همه فعالیتهای ثانویه بدن برای یک منظور و هزاران تغییر دیگر در بدن از یکسو و نرسیدن اکسیژن مورد نیاز به بدن از سوی دیگر ! حال خود حدس بزنید که جریان چیست .

این مساله در ادامه مواردی که در بالا ذکر شد باعث خفه شدن ارگاسم می گردد. نفس عمیق سریعا اکسیژن را به بدن می رساند و باعث می گردد که فعالیت ادامه پیدا کند در غیر اینصورت مغز سریعا فشار وارده را حس می کند و این بار به اصطلاح برای بدن وضعیت مثلا زرد اعلام می کند . همین باعث می شود که کنترل مغز از بخش مورد نظر به سلامت بدن متمرکز گردد و ارگاسم پایان پذیرد . حال کمی دقت کنید و ببینید که آیا واقعا دفعاتی که ارگاسم شدیدی داشته اید لحظاتی نبوده که عمیقا فریاد کشیده اید و یا نفس نفس می زدید؟ .

فکر نکنید که ارگاسم باعث آن شده است.بلکه بدانید  ارگاسم شدید به آن احتیاج دارد.این بار بجای تند تند نفس کشیدن برای جبران کمبود اکسیژن در خون به راحتی نفسهای عمیق بکشید و از بلند کردن صدای خود نترسید تا بتوانید ارگاسم طولانی و همینطور پیاپی داشته باشید.



:: موضوعات مرتبط: دلیل زمان ارگاسم کوتاه در بعضی زنان , ,
:: بازدید از این مطلب : 418
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 خرداد 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی
نقطه G همیشه مقوله ای بحث انگیز بوده است. خیلی خانمها اعتقاد دارند که برای ارگاسم ضروری است، درحالیکه خیلی‌ها هم باور دارند که اصلاً وجود ندارد. پائولا‌هال روانشناسی جنسی به بررسی این مسئله می‌پردازد و توضیح می‌دهد که چطور این نقطه را پیدا کنید، با آن چه کنید و عنوان می‌کند که چرا نداشتن هم اشکالی ندارد.

 

 

نقطه G کجاست؟
اگر داشته باشید، نقطه جی ۲/۵ تا ۵ سانتیمتر داخل واژن روی دیواره جلویی قرار دارد. باید بتوانید با انگشت آنرا حس کنید. اگر از نظر جنسی تحریک نشوید یعنی بزرگتر از یک نخودفرنگی نیست. اما اگر تحریک شدید، یعنی اندازه آن بزرگتر از این است.
نقطه G بیشتر از اینکه یک نقطه باشد، یک محل خاص است. اگر میخواهید بررسی کنید و ببینید که شما هم این نقطه را دارید یا نه، باید به دنبال یک محل زبر و تقریباً گردوشکل باشید که نسبت به بقیه سطح واژن که صاف و نرم است متفاوت است.

 

نام علمی
نقطه G در اصل نقطه گرافنبرگ است که بعد از از روی نام ارنست گرافنبرگ پزشک متخصص زنان که برای اولین بار در سال ۱۹۴۴ این نقطه را توصیف کرد، نامگذاری شده است.

 

نقطه G چیست؟
برای خیلی از خانمها، نقطه G ناحیه ای بسیار حساس و تحرک کننده است که ساعتها به آنها لذت می‌دهد. برای خیلی‌های دیگر نقطه ای برآمده در واژن است که اگر بیش از اندازه دستکاری شود فرد احساس می‌کند که نیاز دارد به دستشویی برود. خیلی از خانم‌ها هیچ حسی در این نقطه احساس نمی‌کنند و خیلی‌ها هم اصلاً این نقطه را در واژن خود ندارند.

 

تئوری‌های مختلفی درمورد اینکه نقطه G واقعاً چیست، وجود دارد. یک دیدگاه این است که نقطه G محل بافت پروستات درست مثل پروستات در آقایان است. نبود کروموزوم Y در جنین در حال رشد مونث، سلولها را در محلی مشابه یعنی در همان نقطه G کنار می‌گذارد. متخصصین دیگری با تئوری پروستات هم عقیده هستند اما آنرا بیشتر توضیح می‌دهند و میگویند این تنها دلیل حساس بودن این نقطه نیست.

آنها به چوچوله و مجرای پیشاب بعنوان منابع لذت دیگر اشاره میکنند که هر دو آنها را می‌توان با دیواره جلویی واژن تحریک کرد. به همین دلیل محل‌های زیادی برای ارضاء جنسی وجود دارد و دیگری نیازی به گشتن دنبال نقطه G نیست.

متخصص دیگری که اولین بار نقطه G را به اطلاع عموم رسانید اخیراً استفاده دیگری برای آن کشف کرده است. او در تحقیقات خود نشان داده است که تحریک کردن نقطه G می‌تواند آستانه درد را تا ۴۷% بالا ببرد. اگر محرک موجب تحریک جنسی فرد شود، آستانه درد تا ۸۴% بالا می‌رود، و ۱۰۷% روی ارگاسم تاثیر دارد. فرضیه او این است که این نقطه حساس یکی از مسکن‌های طبیعی طبیعت برای زایمان و وضع حمل است.

با همه این حرفها هنوز کسی دقیقاً نمی‌داند نقطه G چیست اما مسئله مهم این است که ببینید شما این نقطه را دارید یا نه.

با آن چه باید کرد؟
وقتی فهمیدید که شما این نقطه را دارید یا نه، باید کشف کنید که آیا این نقطه می‌تواند به شما لذت بدهد یا برایتان آزاردهنده است. مالیدن معمولاً بهترین راه برای تحریک آن است.
معمولاً توصیه می‌شود که همسرتان انگشت سبابه اش را تا بند انگشت دوم وارد کند و نقطه مورد نظر را با حرکت رو به جلو به سمت دیواره جلویی بکشد. باید امتحان کنید و ببینید که حرکتتان چگونه باشد که بیشترین لذت را به شما بدهد. مهم این است که از نظر جنسی تحریک شوید. شایان ذکر است که حساسیت به این نقطه در روزهای مختلف ماه متفاوت است.

 

در طی این تحریک، اولین حسی که به شما دست می‌دهد این است که به دستشویی بروید. شاید به این دلیل است که نقطه G روی دیواره جلویی است و به مثانه تان شما فشار وارد می‌شود. بهتر است اول مثانه تان را خالی کنید و بعد اینکار را امتحان کنید. چند بار اول کمی‌برایتان عجیب خواهد بود اما مطمئن باشید که ارزشش را دارد.

حس کردن آن در طول رابطه جنسی
برحسب اندازه و محل دقیق نقطه G این احتمال وجود دارد که در طول رابطه جنسی آن را حس کنید یا نکنید. اگر لگنتان بلند شود احتمالاً می‌توانید آنرا حس کنید.راه دیگر حس کردن آن این است که در حالت ایستاده خم شوید و اجازه بدهید که آلت جنسی از پشت وارد واژن شود.

 

انزال خانم‌ها
خیلی از خانمها می‌گویند که وقتی نقطه G را تحریک می‌کنند، انزال پیدا می‌کنند. تحقیقات نشان داده است که تقریباً ۱۰ درصد از خانم‌ها طی ارگاسم یا تحریک جنسی بین ۹ تا ۹۰۰ میلی لیتر مایع از مجرای پیشاب خارج می‌کنند. گروهی از دانشمندان روی برخی از این مایعات آزمایش کردند و متوجه آنزیم‌های پروستاتیک شدند و به این تئوری رسیدند که نقطه G تقریباً مشابه پروستات در آقایان است.
اما گروهی دیگر با آزمایش روی این مایع گفتند که خیلی شبیه به ادرار است. آخرین تفکرات در این رابطه این است که این مایع نوعی دیگر از ادرار است که با تحریک جنسی تغییرات شیمیایی در آن رخ می‌دهد. تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.

 

حرف آخر
یادتان باشد همه ما خاص هستیم. ممکن است شما نقطه G را داشته باشید یا نداشته باشید. اگر می‌خواهید این مسئله را کشف کنید، اگر متوجه شدید که این نقطه را ندارید فکر نکنید که دنیا به آخر رسیده است. راه‌های خیلی زیادی برای لذت بردن از رابطه جنسی وجود دارد و نقطه G فقط یکی از آنهاست.


:: موضوعات مرتبط: همه چیز درباره نقطه G در خانمها , ,
:: بازدید از این مطلب : 486
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 خرداد 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی
میل جنسی و برخورداری از عملکرد جنسی مناسب یکی از مهم ترین نیازهای انسان و ضامن تداوم و موفقیت در زندگی زناشویی به شمار می‌رود. بر اساس مطالعات تمایلات جنسی انسان‌ها تحت تاثیر عوامل مختلفی از جمله شرایط روحی، بیماری‌های جسمی، داروها، تغذیه و… است.

 

 

مطالعات متعدد نشان داده اند که مواد غذایی مختلف هم می‌توانند بر روی احساسات جنسی ما تاثیر بگذارند. بر اساس مطالعه ای که در آمریکا انجام شده است، کمبود اسید فولیک (یکی از ویتامین‌های گروه B) تمایل به برقراری رابطه جنسی را کاهش می‌دهد. این نکته به ویژه در میان خانم‌ها مشاهده شده است، زیرا اغلب آنها به میزان کافی ویتامین‌های گروه B را دریافت نمی‌کنند.

اسید فولیک که با نام فولات یا ویتامین B9 نیز شناخته می‌شود در حبوبات به ویژه عدس، سویا، غلات سبوس دار و سبزیجات سبز تیره مانند اسفناج، جعفری، کلم بروکلی، نخود فرنگی و مارچوبه یافت می‌شود.

یکی دیگر از مواد مغذی مهم در میل جنسی خانم‌ها، ماده معدنی آهن است. فقر آهن و کم خونی ناشی از آن، خلق و خوی زنان را به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد و موجب کاهش تمایلات جنسی آنها می‌شود. جگر و انواع گوشت‌ها به ویژه گوشت قرمز، حبوبات، سبزیجات سبز و زرده تخم مرغ منابع غنی آهن به شمار می‌روند



:: موضوعات مرتبط: ۲ ماده موثر در میل جنسی زنان , ,
:: بازدید از این مطلب : 475
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 خرداد 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی

رئیس بخش معاینات روانپزشکی پزشکی قانونی استان تهران با تشریح شرایط تغییر جنسیت در ایران گفت: تغییر جنسیت از مرد به زن حدود هشت برابر بیشتر از زن به مرد است.

رئیس بخش معاینات روانپزشکی پزشکی قانونی استان تهران خاطر نشان کرد: فردی که دچار این عارضه است باید یک مسیری حدوداً یک ساله را طی کند تا بعد از بررسی‌های روانپزشکی و روان‌شناسی مشخص شود راهی جز تغییر جنسیت ندارد. در آن صورت این موضوع از سوی کمیسیون پزشکی قانونی تایید شده و فرد از دادگاه اجازه تغییر جنسیت می‌گیرد. با این مجوز این فرد می‌تواند کارت ملی و شناسنامه جدیدی بر اساس هویت و جنس جدید خود داشته باشد.

نیاز به اقدامات بعد از عمل

تغییر جنسیت جالب در ایران

رئیس بخش معاینات روانپزشکی پزشکی قانونی استان تهران با تشریح شرایط تغییر جنسیت در ایران گفت: تغییر جنسیت از مرد به زن حدود هشت برابر بیشتر از زن به مرد است.

دکتر مهدی صابری اظهار داشت: یکی از وظایف بخش معاینات روانپزشکی سازمان پزشکی قانونی بررسی ادعای افرادی است که مدعی هستند اختلال هویت جنسی دارند. البته باید این افراد را از افراد منحرف جنسی و یا افرادی که به دلیل عوارضی دیگر چنین علایمی دارند تفکیک کنیم. اختلال هویت جنسی در ایران شیوع زیادی ندارد و در بین ۵۰ تا ۱۰۰ هزار نفر جمعیت یک نفر به این اختلال مبتلا می‌شود که عوارض آن از کودکی تا اوایل جوانی خود را نشان می‌دهد. این افراد در قالب جنسیتی که به دنیا آمده‌اند نمی‌توانند زندگی کنند.

وی افزود: بر اساس استفتائات و پس زمینه‌های علمی، اختلال هویت جنسی به عنوان اختلال روانی شناخته شده است که در صورت تایید پزشکی قانونی این افراد از دادگاه مجوز تغییر جنسیت می‌گیرند. این کار در کشور قدمتی ۳۰ ساله دارد که طی سال‌های اخیر ساماندهی بهتری شده است. پیش از این نظرات شخصی در این باره اعمال می‌شد و یا با گواهی یک یا دو روانپزشک فرد عمل تغییر جنسیت را انجام می‌داد. در برخی موارد نیز این کار بدون مجوز انجام می‌شد. با کمک سازمان پزشکی قانونی این موضوع را منظم کرده و یک برنامه و پروتکل نوشتیم.

یک سال زمان برای مجوز

وی با اشاره به اینکه جراحی و تغییر جنسیت پایان کار نیست تاکید کرد: مهم‌ترین اقدامات به مراجعات بعد از جراحی مربوط می‌شود. این بیماران پس از تغییر جنسیت باید به طور مرتب تحت نظر پزشک باشند تا میزان عوارض و عفونت‌های ناشی از جراحی، مورد بررسی و کنترل قرار بگیرد. همچنین مشاوره روانپزشکی پس از تغییر جنسیت برای این بیماران حیاتی است زیرا برخی از آنان پس از عمل جراحی دچار نارضایتی و پشیمانی می‌شوند و اگر مشاوره روانپزشکی نداشته باشند خودکشی یکی از عواقبی است که گریبان این بیماران را خواهد گرفت.

۴۰ نفر سالانه مجوز می‌گیرند

دکتر صابری درباره میزان عمل جراحی تغییر جنسیت در ایران گفت: به طور متوسط حدود ۶۰ مورد جدید از این اختلال هر ساله در کشور معرفی می‌شود که مراحل تشخیصی را در پزشکی قانونی انجام می‌دهند. از این تعداد ۴۰ نفر مجوز می‌گیرند و یک سوم بقیه اختلالاتی دارند که مانع از تصمیم گیری برای عمل جراحی این افراد است. همچنین امکان دارد اختلال هویتی آن‌ها واقعی نبوده و با درمان روان پزشکی در هویت فعلی خود زندگی کنند.

تمایل به تغییر جنسیت به زن

وی در خصوص نسبت تغییر جنسیت در کشور نیز اظهار داشت: بر اساس آمار‌ها تمایل از تغییر جنسیت مذکر به جنس مونث بیشتر است، تفاوت در تغییر جنسیت مذکر به مونث ۳ تا ۸ برابر مونت به مذکر می‌باشد.

باید آگاه سازی کرد

این روانپزشک تاکید کرد؛ به نظر بنده آگاهی افراد جامعه از این اختلال هویت و شرایط افراد مبتلا به آن بیشترین کمک را می‌تواند به این افراد بکند. فیلم سینمایی «آینه‌های روبرو» کمک خیلی خوبی به شناخت این افراد در جامعه کرد. با آگاهی جامعه این افراد راحت‌تر در مسیر درمان قرار می‌گیرند. آن گروهی که چاره‌ای جز عمل ندارند تحت عمل جراحی قرار گرفته و گروه دوم که می‌توان به آن‌ها کمک کرد با اقدامات روان‌شناسی و روانپزشکی در هویت خود به زندگی ادامه می‌دهند.

سن و سال تغییر جنس دهندگان

رئیس بخش معاینات روانپزشکی پزشکی قانونی استان تهران درباره سن متقاضیان تغییر جنسیت نیز گفت: طی ۱۸ سال گذشته کم‌سن‌ترین فردی که درخواست این عمل را ارائه داد ۱۴ سال سن داشت و مسن‌ترین ۵۳ ساله بود البته در شرایط فعلی به افراد زیر سن قانونی اجازه تغییر جنسیت داده نمی‌شود.



:: موضوعات مرتبط: تغییر جنسیت جالب در ایران , ,
:: بازدید از این مطلب : 456
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 خرداد 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی

برای بیشتر مردم، به ویژه خانم‌ها، همواره سوال‌های زیادی در خصوص مسائل جنسی مطرح است. شاید بسیاری از این پرسش‌ها ساده به‌نظر برسند و پاسخ‌های ساده‌ای نیز داشته باشند…

 

اما گروهی دیگر از این پرسش‌ها، پرسش‌هایی هستند که مردم، به‌ویژه زنان، از پرسیدنش شرم دارند و چه بسا عمری را بدون پرسیدن و پاسخ گرفتن سپری کنند و احیانا با عوارض ناشی از آن دست و پنجه نرم کنند و به وضعیت حادتری دچار شوند. این در حالی است که بسیاری از این پرسش‌ها پاسخ‌های طبیبانه ساده‌ای دارند که دانستنش می‌تواند به بهبود بیمار کمک کند. در این مطلب به بررسی ۵ مورد از رایج‌ترین سوال‌هایی که در این خصوص مطرح است، پرداخته‌ایم.

hhw431

۱٫ خونریزی هنگام رابطه زناشویی طبیعی است؟

اینکه چرا حین رابطه زناشویی دچار خونریزی یا خشکی واژن می‌شوید، سوالی است که ممکن است ذهن شما را درگیر کند ولی شاید از بیان آن خجالت بکشید. خونریزی بعد از رابطه زناشویی، خونریزی مقاربتی نامیده می‌شود و علامتی است که هرگز نباید نادیده گرفته شود زیرا می‌تواند نشانه هشدار دهنده‌ای از یک یا چند مشکل جدی باشد. خونریزی واژینال هنگام رابطه زناشویی ممکن است به دلایل مختلفی اتفاق بیفتد و در هر صورت طبیعی نیست.

این خونریزی گاهی می‌تواند به دلیل خشکی واژن یا حرکات شدید حین رابطه یا ابتلا به عفونت منتقله از راه جنسی مانند کلامیدیا باشد. همچنین وجود تومورهای خوش‌خیم واقع در گردن رحم مانند پولیپ، فیبروئید یا ابتلا به عفونت گردن رحم نیز از دیگر علل این عارضه است.

۲٫ درمان خشکی واژن چیست؟

خشکی واژن معمولا در سنین یائسگی رخ می‌دهد، اما اگر سطح هورمون‌ها کمتر از حد عادی باشد یا غدد مترشحه واژن فعالیت کمی داشته باشند، بروز آن در جوانی نیز ممکن است. درد هنگام برقراری رابطه زناشویی از اولین علایم این ناراحتی است. بعد از یائسگی، سوزش واژن یا بی‌اختیاری ادرار هم به آن افزوده می‌شود. علت اینکه بسیاری از خانم‌ها پس از ازدواج دچار این مشکل می‌شوند، آموزش کم درخصوص مسائل جنسی است.

برخی زوج‌ها قبل از آغاز رابطه زناشویی، معاشقه کمی انجام می‌دهند و واژن به اندازه کافی نرم نمی‌شود. اگر با وجود معاشقه همسر، زن تحریک نمی‌شود و آمادگی لازم را برای برقراری رابطه زناشویی پیدا نمی‌کند، می‌تواند با پزشک خود در مورد استفاده از مواد لغزنده و مرطوب‌کننده مخصوص واژن (که در داروخانه‌ها می‌فروشند) مشورت کند؛ مثلا ژل‌های آمیزشی، به‌خصوص ژل‌های حاوی اسید هیالورونیک. وجود اسیدهیالورونیک موجود در ترکیب‌ این ژل‌ها تا حد زیادی به بهبود رابطه کمک می‌کند چراکه باعث افزایش ترشحات داخل واژن می‌شود. اثر این ژل‌های نرم‌کننده ماندگار است و اگر حتی قبل از شروع رابطه زناشویی از آن استفاده کنید، دیگر نیازی به استفاده مجدد از آن حین رابطه نیست.

۳٫ درمان دیسپارونی چیست؟

دیسپارونی یا همان مقاربت دردناک برای بسیاری از زنان در برخی مراحل زندگی‌شان مساله‌ای نسبتا شایع است. گاهی مشکلات جسمی نهفته‌ای مانند آندومتریوز یا فیبروییدها عامل ایجاد درد هستند یا اینکه چنین دردی بعد از زایمان به سراغ زن می‌آید اما برای بیشتر زنان، مقاربت دردناک به خاطر این است که به اندازه کافی از نظر جنسی برانگیخته نشده‌اند. بسیاری از زنان به دلیل اینکه مقاربت برایشان دردناک است، حین برقراری رابطه زناشویی می‌ترسند که درد بیشتری را احساس کنند بنابراین دچار اضطراب می‌شوند. این اضطراب مانع تحریک آنها می‌شود و درنتیجه درد بیشتری را تجربه می‌کنند. دراین حالت بهترین راه، حفظ آرامش است.

۴٫ زایمان برای ماهیچه‌های واژن ضرر ندارد؟

دیواره‌های واژن درحالت عادی با هم تماس دارند ولی ماهیچه‌هایی که واژن را احاطه کرده‌اند، ممکن است به دلایلی شل شوند. یکی از علل موثر در بروز این عارضه، زایمان طبیعی است، هرچند گاهی پس از سزارین هم شلی ماهیچه‌های دربرگرفته واژن اتفاق می‌افتد. البته در چنین مواقعی فیزیوتراپیست می‌تواند در تقویت عضلات واژن کمک کند و در غیر این صورت، در صورت صلاحدید پزشک، می‌توان عمل ترمیمی انجام داد.

۵٫ تقویت ماهیچه‌های لگن می‌تواند لذت جنسی را افزایش ‌دهد؟

بله، تقویت عضلات پرینه و کف لگن احساس لذت بیشتری را در زن و مرد ایجاد می‌کند. ماهیچه‌های کف لگن، گروهی از عضلات بین پاها هستند که از مقابل استخوان شرمگاهی (در جلوی بدن) تا انتهای ستون فقرات (در پشت) کشیده شده‌اند و به نگه داشته شدن مثانه، رحم و روده‌ها در جای خود و نیز به ماهیچه‌هایی که مقعد، مجاری ادراری و واژن را می‌بندند، کمک می‌کنند. ضعیف شدن یا آسیب دیدن این ماهیچه‌ها، مثلا در نتیجه زایمان، باعث می‌شود که آنها دیگر نتوانند وظایف خود را به خوبی انجام دهند. این امر ممکن است باعث بی‌اختیاری ادرار، کاهش میزان لذت از رابطه زناشویی و بروز عارضه پایین‌افتادگی رحم شود.



:: موضوعات مرتبط: پرسش و پاسخ به زنان در مورد اتفاقات حین رابطه جنسی , ,
:: بازدید از این مطلب : 496
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 خرداد 1393 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی

یکی از دوستان سوال کرده اند:

سلام . زنی هستم 40 ساله اوایل ازدواجم خیلی به همسرم علاقه داشتم و از روابط جنسی مون لذت میبردیم اما فعلا از روابط جنسی لذت نمیبرم و خیلی هم سرد مزاج شدم در این مورد مرا راهنمایی کنید.

در پاسخ به این دوست عزیز باید بگویم روابط عاطفی بین زن و شوهر یکی از تاثیر گذارترین عوامل روی روابط جنسی می باشد. هر چقدر این روابط قوی تر باشد رابطه لذتبخش تر و هر چقدر این روابط ضعیف تر باشد لذت از رابطه جنسی کمتر خواهد شد. از نظر فکری و ذهنی زن و مرد دنیای متفاوتی دارند و همین باعث می شود تا سو تفاهماتی بین زن و مرد در زندگی شکل بگیرد. هر چقدر ارتباط کلامی زن و مرد بیشتر باشد و راحت تر حرف بزنند و سو تفاهم را مطرح و حل کنند رابطه بیشتر تقویت می شود و پیوند محکمتری بین ایشان شکل می گیرد و هر چقدر ارتباط کلامی کمتر باشد و سو تفاهمات ایجاد شده  کمتر مطرح شود این اختلاف حل نشده و پیچیده تر نیز می شود و روابط به سردی می گراید. توجه به خواستها و نیاز های یک زن و شوهر باعث می شود تا در روابط بین فردی صمیمیت بیشتری احساس کنند و روابط گرمتری داشته باشند و هر چقدر این توجه کمتر شود صمیمیت کمتر شده و افراد در کنار هم خود را غریبه تر می بینند.

در اصول رابطه جنسی صحیح گفته ام که دوسویه بودن رابطه اهمیت دارد و یک بخش مهم از این دوسویه بودن همین روابط عاطفی است یعنی زن و شوهر باید به هم و خواستهای هم توجه داشته باشند. زن و شوهری که از لحاظ عاطفی مشکل دارند نمی توانند در رابطه جنسی این اصل را رعایت کنند. در رابطه جنسی وقتی مشکل عاطفی ایجاد می شود زن روح خود را از رابطه کنار می کشد ولی جسم خود را در رابطه قرار می دهد و مرد نیز کاملا متوجه این عدم حضور می شود و رابطه را به سرعت به پایان می برد و زن ارضا شدن یا ارگاسم شدن را نیز تجربه نمی کند و به تدریج زن جسم خود را نیز از رابطه کنار می کشد و به سردی می گراید. برای بهبود وضعیت باید هر دو نفر تلاش کنند و سو تفاهمات ایجاد شده را مطرح کنند و نگذارند روابط به سردی گراید.

گاهی اوقات نیز رابطه عاطفی خوب است ولی مرد نمی تواند رابطه را به خوبی پیش ببرد و زن را در حین رابطه به ارگاسم برساند و زن نیز تلاشی برای به ارگاسم رسیدن نمی کند یا مشکل را با مرد مطرح نمی کند. حتی به دلیل تغییرات هورمونی ممکن است مخاط واژن زن خشک باشد و مقاربت یا نزدیکی دردناک شود که در این مواقع با استفاده از ژل لوبریکانت می توان رابطه را بهبود بخشید و مشکل را حل کرد.

این دوست عزیز باید برای بهبود رابطه با همسرش به روابط عاطفی خود توجه نماید و در ابتدا تلاش کند تا روابط عاطفی با همسر بهبود یابد و بعد اگر مشکلی در روابط جنسی وجود داشت با اصلاح روش رابطه جنسی و رعایت اصول رابطه جنسی صحیح مساله و مشکل حل خواهد شد.



:: موضوعات مرتبط: پاسخ به سوالات شما ( عدم ارضاء در روابط جنسی و سردی جنسی ) , ,
:: بازدید از این مطلب : 460
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 خرداد 1393 | نظرات ()